Život je plný shonu a stresu a zdraví je něco, co možná nevědomky považujeme za samozřejmost. Máme tendenci odsouvat ho do pozadí až do bodu zlomu, kdy naši tělesnou schránku postihnou závažné problémy a choroby. Až pak se zamýšlíme nad tím, co děláme špatně, a snažíme se co možná nejrychleji dostat znovu do formy.

Stejně jako varovné kontrolky v automobilu se i lidské tělo snaží dát nám všemožně najevo, že je něco v nepořádku a nefunguje, jak má. BUTTON-PREDPLATNENa rozdíl od nepřehlédnutelného červeného světélka na palubní desce jsou ale příznaky fyzických obtíží často nenápadné, plíživé a nejasné, především pokud mozek nechápe, co se mu tělo pokouší sdělit.

Sestavili jsme proto seznam šesti příznaků, kterým byste měli věnovat zvýšenou pozornost.

  1. Zabarvení moči

Moč je důležitým komunikačním prostředkem všech živých tvorů. Její zabarvení nám jasně sděluje, zda je tělo dostatečně hydratováno, případně jsou-li některé životně důležité orgány oslabené nebo dokonce nefunkční.Layout 1

Klinika v americkém Clevelandu představila v roce 2013 grafické znázornění změn barvy moči typických pro určitá onemocnění. Velmi světlá až bezbarvá moč je známkou dostatečné hydratace a dobrého zdraví, temně žlutý až jantarový odstín pak ukazuje na nedostatečný přísun tekutin.

Všímejte si pravidelně zabarvení moči a upravte podle něj pitný režim.

  1. Jak často chodíte „na velkou“

Pokud je tělo v dobré kondici, měla by se střeva teoreticky vyprazdňovat po každém velkém jídle, čímž se zajišťuje adekvátní odvod odpadních látek a v trávicí soustavě se zároveň vytváří prostor pro další potravu.

Lidé se od sebe do značné míry liší, obecně se ale dá říci, že by stolice měla být vylučována alespoň jednou denně. shutterstock_185799182Pokud se střeva pravidelně nevyprazdňují, vstřebává se jejich stěnami do organismu celá řada toxinů, které následně vstupují do krevního oběhu, kde mohou napáchat značnou škodu.

Snažte se sledovat četnost vyprazdňování v závislosti na tom, co jíte, pijete a děláte. Zjistíte-li, že jsou některé potraviny pro váš organismus hůře stravitelné a jejich zpracování a vyloučení trvá déle, pokuste se je z jídelníčku úplně vynechat nebo alespoň omezit.

  1. Popraskané rty

Na stav našich rtů mají do značné míry rozhodující vliv vnější faktory, které nemůžeme nijak ovlivnit – působení slunce, větru, suchého vzduchu nebo mrazu. Pokud máte ale v této oblasti dlouhodobé obtíže, může to být známkou dehydratace. Máte-li často suché a rozpraskané rty, nesnažte se to skrýt pod vrstvou balzámu a věnujte raději pozornost pitnému režimu.

(…)

Zajímá vás více? Celý text a mnoho dalších zajímavých článků, návodů, rad a tipů najdete v květnovém vydání Bylinky revue a Herbáře!

Magazíny si můžete výhodně předplatit ZDE a seznam trafik naleznete ZDE.