Procesu hubnutí mohou pomoci i konopné produkty

Radikální diety často vedou k nespokojenosti a jojo efektu. Někdy je lepší do svého denního režimu zařadit prvky zdravého životního stylu postupně a třeba i pomalu – tak, aby vám to dělalo radost. Důležité je vyhnout se stresům a pocitům selhání. Chceme se přece cítit dobře.

Čemu se vyhnout

Aby se mohly vytvořit nové, zdravé návyky, je potřeba omezit ty staré. Úlevu přinese už omezení několika základních věcí: cukr (zejména ten bílý, rafinovaný) a jednoduché sacharidy, přepálený tuk a různé smažené pokrutiny (skvělé je třeba maso pečené nebo připravené v páře), bílou mouku (místo bílého chleba a rohlíků je výborný celozrnný chléb či dalamánek, existují i zdravé varianty těstovin) a vysoké množství alkoholu (pro jeho vysokou kalorickou hodnotu).


Přidat tuky? Některé ano

Tentam je čas, kdy jsme se během hubnutí snažili vyhnout všem tukům. Už je všeobecně známo, že tuky naopak pomáhají (díky nim se vstřebávají některé vitamíny) zejména kvalitní rostlinné tuky, nejlépe za studena lisované oleje pro studenou kuchyni. Místo již dobře známého panenského olivového oleje zkuste na studenou kuchyni použít panenský konopný olej. Obsahuje ideální kombinaci omega-3 a omega-6 nenasycených mastných kyselin a mnoho vitamínů (B, A, C, E) a minerálů (hořčík, železo vápník či draslík). Společně s konopným semínkem, které je díky obsahu bílkovin, vlákniny a důležitých stopových prvků považováno za superpotravinu. Zařazení takto výživově komplexních potravin je během hubnutí výhodné zejména proto, že organismus trpící jakýmkoli stupněm nadváhy či obezity má s velkou pravděpodobností nedostatek určitých prvků. Ty snadno, a navíc chutně doplní zejména díky produktům z konopí.

Více nás zasytí syrové potraviny

Některá jídla nás zasytí na delší dobu, jiná jsou tzv. „hladová“ – máme po nich brzy zase hlad a chutě. Syrová zelenina, ovoce, ale třeba i těstoviny al dente či tvrdý sýr nás zasytí více než jejich vařené či ohřívané varianty. Čím méně jsou potraviny tepelně upravené, tím více obsahují vitamínů a tím nižší mají glykemický index (GI), hodnotu, která označuje, jak dlouho se sacharidy obsažené v jídle promění v glukózu, která nás zásobuje energií. Nižší (tedy ten lepší) glykemický index mají potraviny s vysokým obsahem bílkovin a vlákniny: luštěniny, pohanka či zmíněné konopné semínko.

Změna je možná každý den

Čistá voda, neslazené čaje a ovocné či zeleninové šťávy by podle některých teorií měly být správně konzumovány před jídlem. Je na vás, jestli to potvrdíte, nebo ne. V každém případě se kvalitní hubnutí neobejde bez správného pohybu. Nemusíte se přemlouvat k posilovně, když vás baví mnohem více plavání. Zařaďte do týdenního programu svůj oblíbený sport alespoň dvakrát. A choďte pěšky – po schodech, zkuste vystoupit o zastávku dřív a do práce se trochu projít. Je to zadarmo a mnohdy objevíte spoustu nových míst.

Jíst pravidelně, pomalu a soustředit se jen na jídlo, vychutnat si každé sousto, ať jíte cokoliv – i to je součást zdravého přístupu k jídlu. A že se to nepodaří hned napoprvé, nevadí. Cesta ke zdravému životnímu stylu je také cestou objevování sebe sama a zařazení alespoň jednoho ze zmíněných tipů vám může odstartovat radostné pocity z jinak všedního dne. A nemusíte čekat do pondělí ani do 1. příštího měsíce.