Bylinné směsi na dobré trávení

BR-12-2017-MAKETABylinky revue 12
Termín vydání: pátek 1. 12. 2017
Žádejte v prodejnách tiskuPredplatne

POZOR AKCE – zvýhodněné předplatné – platí jen do konce roku. Odešlete objednávku dnes a stíháte dodání před Vánoci.
ZDARMA: Kalendář 2018
ZDARMA: Zdravé recepty

Predplatne

Tel.: +420 225 985 225
(všední dny 08:00 – 18:00)

Problémy s trávicím traktem dnes trápí kdekoho. Na vině může být celá řada aspektů od špatného stravování až po stres a další problémy. Právě dobré trávení je základem mnoha dalších procesů v lidském těle, proto si zaslouží dostatečnou pozornost.

I v zimě si dávejte pozor na to, co jíte a v jaké kvalitě. Dobrým pomocníkem pro doladění neposlušného žaludku a jiných orgánů vám mohou být léčivé rostliny, které jste si možná nasbírali a nasušili během léta.

Právě teď je navíc skvělá doba na pití bylinkových čajů, jak se také bylinným nálevům říká. Aby bylo ovšem jasno, bylinky nepovažujte za stoprocentní řešení, je to spíše pomyslná berlička, která může cestu za dobrým trávením zpříjemnit, urychlit nebo také usnadnit.

V první řadě si zrekapitulujte, co všechno konzumujete a v jakém množství. Každý člověk je jiný a pro každého se tím pádem hodí trošku jiné potraviny. Na kvalitě trávení se mnohdy podepisuje i samotný průběh stravování. Pokud jíte ve spěchu a nekvalitní potraviny, které v rychlosti koupíte na benzínové pumpě, jste na nejlepší cestě k problémům.

I kultura stravování má na celkový stav lidského zdraví velký vliv. Než se tedy dostaneme k bylinkám, je třeba zmínit, že musíte nejdříve odhalit důvody vašich obtíží. Pokud jsou trvalejšího charakteru, je třeba navštívit lékaře a prodiskutovat s ním léčbu, jež vaše tělo opět postaví na nohy.

Čím bychom měli začít a co děláme špatně

Řada problémů s trávicím traktem spočívá často v rozložení jídel během dne. Snažte se kvalitně snídat. Ne nadarmo se říká, že je snídaně nejdůležitějším jídlem dne. Měla by být ovšem vyvážená a bohatá na kvalitní sacharidy. Klidně do ní zařaďte celozrnné pečivo, bylinková másla, čerstvé ovoce nebo ořechy. Mnoho lidí si zapříčiní problémy s trávením už jen tím, že se před náročným dnem nenasnídá a problém je na světě. Během dne si udělejte čas na dopolední a odpolední svačinu. Teplý oběd s přídavkem čerstvé zeleniny by měl být samozřejmostí, stejně tak i lehká večeře bohatá na vitamíny.

(…)

Text: Lucie Peukertová

Zajímá vás více? Celý tento text a mnoho zajímavých článků, návodů, rad a tipů najdete v prosincovém vydání Bylinky revue a Zdravých receptů, které vyšly v pátek 1. prosince!FB-BANNER-1217-BR

objednatMagazíny si můžete výhodně předplatit ZDE a seznam trafik naleznete ZDE.